بازاریابی و فروش

مزایای بازاریابی محتوا و اهمیت آن بر کسب و کارها

استراتژی مهم بازاریابی محتوا:

استراتژی محتوا نقشه راه است که شما را به بازاریابی محتوایی نزدیک می کند. این نقشه راه به شما در انتخاب بازار، هدف، نوع محتوا برای انجام کار، هدف تعیین شده، نحوه پیگیری و کنترل نتایج حاصل از عملیات بازاریابی محتوا کمک می کند. شما باید یک استراتژی داشته باشید تا بتوانید کمپین بازاریابی محتوای خود را برای برند سازماندهی شده، راه اندازی کنید، این پیشرفت شما را تضمین می‌کند.

مزایای بازاریابی محتوا:

  • وفاداری و اعتماد مشتریان را افزایش می دهد.
  •  آگاهی از برند، شما را به عنوان متخصص کسب و کار در حوزه برند تجاری معرفی می نماید.
  • باعث گسترش بازدید سایتتان می‌شود، ترافیک سایت و فروشتان افزایش می‌یابد.
  • باعث توسعه ارتباط با مشتریان با ایجاد کانال ارتباطی از طریق شبکه های اجتماعی می‌شود.
  • سرعت تصمیم گیری برای خرید را در مشتریان افزایش می دهد.
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه

معایب و چالش های بازاریابی محتوا:

با تمام این مزایای مثبت، چرا صاحبان کسب و کار کوچک برای رسیدن به موفقیت از طریق بازاریابی محتوا مشکلات زیادی را متحمل می شوند؟ بازاریابی محتوا فرآیندی است که نیاز به ارائه محتوای متمرکز و منظم دارد.

بزرگترین چالش های کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

  • تعیین اهداف شما برای بازاریابی محتوا
  • توانایی تمرکز بر مخاطبان هدف محدود و درک دقیق چالش های آنها
  • داشتن وقت و منابع کافی برای تولید محتوای مورد نظر 
  • ایجاد یک طرح محتوا که نقشه راه را برای آینده ترسیم کند
  • نوشتن مطالب با تمرکز و وضوح.
  • درابتدا نمی توانید تصمیم بگیرید که چه محتوایی و با چه فرمتی تولید کنید.
  • نمی‌دانید که محتوای خود را به چه طریقی به مشتریان بفرستید.
  • تولید محتوای با کیفیت همواره موجب تحریک و آشنایی مخاطبان با برنامه منظم می شود.
  • اندازه گیری اثربخشی محتوایی که تولید می کنید
  • اثبات بازده بازاریابی محتوا

امروزه بازاریابی یک حوزه وسیع، پیچیده و در حال تکامل است و طی سال های اخیر رشد زیادی در زمینه های مختلفی، نظیر محتوا، رسانه های اجتماعی، جستجوگرها، جستجوی صوتی، مدیریت برند و موارد دیگر می‌باشد.

ابتدا به سه هدف اصلی تولید محتوا اشاره می کنیم که همه شرکت ها به این منظور، استراتژی محتوا را اجرا و اعمال می کنند:

1)کلیک کردن بازدید کنندگان و دیدن سایت و محتوای شما:

 اولین شاخص موفقیت محتوا براساس کلیک برروی محتوای تولید شده می‌باشد این نشان دهنده اینست که محتوای شما ارزش بررسی بازدید کننده را دارد کاربران آنلاین اکثراً در معرض صدها و گاهی هزاران محتوا در یک روز قرار می گیرند بنابرین اگر شما توانایی جذب آنها برای کلیک برروی عنوان خود را داشته باشید می توانید کمی به موفقیت خود مطمئن شوید.

2)ایجاد نظرسنجی و درگیرکردن بازدیدکنندگان: 

کاربران ممکن است فعالانه مطالب را بخوانند اما برای اینکه بدانید محتوایی که شما تولید کرده‌اید چقدر برای آنها مهم است می توانید برای آنها امکان شرکت در نظرسنجی را ایجاد کنید. یا اینکه مسابقاتی در سایت خود طرح‌ریزی کنید و نظرات آنها را مورد تحلیل و سنجش و بررسی قراردهید.

3)قرار دادن لینک های مهم: 

شما می توانید در محتوای سایت لینک هایی قرار دهید و متوجه خواهید شد که بازدید کنندگان به کدام یک از لینک های شما بیشتر توجه دارند.

اگر شما بتوانید به سه هدف مورد نظر برسید، بدون توجه به اهداف اولیه خود، مطمئن می شوید که محتوای موفقی تولید کرده اید.
سعی کنید محتوای تولیدیتان اصل باشد و از سایر سایتها کپی نباشد، و محتوای تولید شده مفید بوده و کاربرد عملی داشته باشد، و همچنین سعی کنید محتوای شما در دسترس گروه هدف مورد نظرتان قرار بگیرد.

روشهای بازاریابی محتوا و 7 راهکار عملی برای توسعه بازاریابی محتوایی :

1- تحقیق در مورد مخاطبان محتوا :

شما باید مخاطبان خود را خوب بشناسید نظرات آن ها را بپرسید و از علاقمندی و نیازهای آنها اطلاع داشته باشید شما می توانید با تعاملاتی که در سایت با متشتریان و مخاطبانتان ایجاد می کنید موفقیت خود را بیشتر بکنید .

شما می توانید با ایجاد فرمهای نظرسنجی و فرمهای تماس و ارائه مسابقات و آزمون ها نظرات مخاطبان خود را بفهمید و همچنین می توانید با ارسال ایمیل برای آنها نظرات آنها را بپرسید.

2- تعیین استراتژی محتوا:

فهرستی از استراتژی محتوا سایتتان را بنویسید روش های بازاریابی در دنیای امروزه بطور مداوم در حال تغییر است از طریق گام یازده گانه می توان به تعیین استراتژی محتوا پرداخت 1-تعیین اهداف 2-تعیین چشم اندازی استراتژی 3-شناخت مشتریان 4-برند شناسی5-زمانبندی 6- تعیین موضوعات محتوا 7-تعیین ساختار محتوا 8-تعیین نحوه ارتباط با مشتریان 9-اجرا 10-انتشار محتوا 11-تحلیل و آنالیز

3- ایجاد محتوای بهتر:

برای اینکه بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید و آنها را به مشتریان و طرفداران نام تجاری شرکت خود تبدیل کنید بهتر است محتوای سایتتان عالی باشد.

4- نشر محتوا در زمینه نام تجاری و محتوایتان در سایر نشریات معتبر:

اگر شما در سایتها و مجلات عضو شده اید و ایمیل هایی را دریافت کرده اید می توانید با پاسخ دادن به این درخواست ها و به اشتراک گذاشتن تخصصتان ، نشریاتی در زمینه نام تجاری سایت و محتوایتان ایجاد کرده و آنرا در نشریات معتبر به اشتراک بگذارید.

5- ایجاد مرجع و مأخذ برای کاربران:

شما می توانید لینک هایی در سایت خود قرار دهید تا کاربران از طریق لینکی که در سایت قراردادید به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی یابند

6- بهینه سازی سرصفحه و سرتیترها:

سرصفحه و سرتیترها مطالبی هستند که اکثر خوانندگان در نگاه اول به آنها توجه می کنند و اغلب توسط خوانندگان محتوای شما این سرصفحه ها و سرتیترها در رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، خبرنامه های الکترونیکی و غیره، به اشتراک گذاشته می شوند. اگر سرصفحه ها، و سرفصل های شما خوانندگان را به خود جلب نکنند، ارزش محتوای شما کاسته خواهد شد. توانایی نوشتن سرصفحه و سرتیترهای خوب امتیاز محتوای شما را بالا می برد و نشان می دهد چه چیزی در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شود سئوی سایت شما بیشتر خواهد شد. سعی کنید محتوای خود را برای نمایش بهتر در موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنید شما می توانید با کمک کارشناس سئو و با استفاده از ابزارهای سئو محتوای خود را بهینه کنید

7- مدیریت رسانه های اجتماعی:

شما می توانید برنامه های رسانه های اجتماعی را برنامه ریزی کنید می توانید کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی به محتوای سایت شما می پیوندند را مدیریت کنید و برای آنها برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تبلیغات در تلگرام به عنوان یک ابزار مهم دردیجیتال مارکتینگ بسیار اثربخش می باشد برنامه ها و نظرات آنها را تجزیه تحلیل کنید و بهترین برنامه ها را ارائه نمائید.

بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) یه استراتژی موثر می باشد، استراتژی ای که بتواند محتوا را به محتوای موثر تبدیل بکند

چگونه یک کمپین بازاریابی محتوا موفق داشته باشیم؟

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا، در یک زمان یک گام به آن نزدیک شوید. این می تواند هیجان انگیز و بسیار سرگرم کننده باشد، اطمینان حاصل کنید که شما نیاز به اطلاعات درست برای ایجاد یک نقشه محتوا دارید. دریافت اصول بازاریابی موفق بازاریابی استراتژی به طوری که، با اطمینان و اعتماد به نفس بتوانید به جلو حرکت کنید.
ابتدا تحقیق کنید
قبل از اینکه بتوانید بازاریابی محتوا خود را به بازار هدف اختصاص دهید، ابتدا باید مخاطبان خود را تعریف و درک کنید. این مهم است که تحقیق بازار خود را انجام دهید تا بتوانید انواع اطلاعاتی را که ارزشمند و سرگرم کننده هستند را درک کنید.

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا نیازهای شما و نقاط ضعفتان را از طریق رسانه های اجتماعی، مکالمات تلفنی یا نظرسنجی های ایمیل شناسایی کنید.

اگر بازاریابی محتوای رقیب شما به خوبی انجام شود، متوجه می شوید که چرا و چگونه می توانید حتی بهتر از او این کار را انجام دهید. به منظور ایستادگی کردن، به هویت نام تجاری خود پایبند باشید، خلاق باشید و سعی نکنید کمپین های بازاریابی محتوای رقابت خود را کپی کنید. محتوای خود را شخصی سازی کنید.

کلام آخر:

رمز موفقیت تولید محتوا ارزشمند اینست که محتوای تولید شده بتواند اطلاعات مخاطبان را افزایش دهد و کسب و کار شما را ارتقاء و توسعه بدهد بنابراین برای داشتن یک کانتنت مارکتینگ موفق، باید سعی کنید محتوای باکیفیت ایجاد کنید و آن را در کانال های پرمخاطب و کانال‌هایی که مخاطبان مورد نظر شما در آن کانال ها حضور دارند انتشار دهید، پس از بررسی محتوا توسط کاربران مورد نظر، نظر آنها را جویا شده و تجزیه و تحلیل و در جهت بهبود محتوا تلاش نمایید. سعی کنید قبل از بازاریابی محتوا ، تحقیق لازم را انجام دهید و خوب برنامه ریزی کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *