بازاریابی و فروش, کسب و کار اینترنتی

اهمیت بازاریابی اینترنتی

اهمیت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

مهم‌ترین مسئله در کسب‌وکارهای سنتی، بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار، جلب و حفظ مشتریان است که به این فرآیند در اصطلاح، بازاریابی گفته می‌شود؛ اما امروزه دیگر کسب‌وکارها جنبه سنتی خود را از دست‌داده‌اند و با حضور چشمگیر اینترنت در فضای زندگی انسان‌ها، کسب‌وکارها نیز شکل جدیدی به خود گرفته‌اند که درنتیجه حضور کسب‌وکارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی نیز خلق‌شده است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می‌شود زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ یک برند، محصولات و خدمات آن به مخاطبان آنلاین با استفاده از اینترنت است.بهترین نوع بازاریابی برای کسب‌وکارهای آنلاین نوع اینترنتی آن است.
امروزه با توجه به نقش پررنگ اینترنت در زندگی افراد اکثر کسب‌وکارها به بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند که مشتری از طریق اینترنت جذب برند می‌شود و در همان فضا نیز خرید را انجام می‌دهد و در صورت رضایت به مشتری دائم تبدیل می‌شود.
بازاریابی اینترنتی یعنی یافتن روش ترکیبی مناسب از استراتژی‌های آنلاین که به شما در ایجاد روابط بهتر با مخاطبان و جذب سرنخ های علاقه مند و فروش کمک می‌‌کند.
هدف این بازاریابی متمرکز شدن به کاربران اینترنت و فضاهای مجازی است. به دلیل فراگیر شدن فضای مجازی بین افراد این روش بازاریابی جزو مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌ها برای رشد کسب‌وکار اینترنتی است. آمارها و نتایج جمع‌آوری‌شده از سایت‌ها نیز نشان‌دهنده تأثیر بسیار زیاد این بازاریابی بر کسب‌وکارهای آنلاین هستند.

انواع بازاریابی اینترنتی کدام است؟

  1. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  2. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  3. بازاریابی محتوایی
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  5. تبلیغات کلیکی یا PPC
  6. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
  7. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

علت اهمیت بازاریابی اینترنتی چیست؟

١- در بازاریابی اینترنتی هزینه بسیار کمی پرداخت می‌کنید.

۲- امکان اندازه‌گیری نتایج در بازاریابی اینترنتی وجود دارد.

۳- می‌توانید روش بازاریابی خود را بهینه کنید.

۴- خرید مشتریان شخصی‌سازی می‌شود.

۵- امکان مقایسه با رقبا وجود دارد.

۶- بازار را بهتر می‌شناسید.

7- بررسی رفتار مشتری.

8- با دیجیتال مارکتینگ نام برند شما بین افراد به اشتراک گذاشته می‌شود

بازاریابی اینترنتی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *