مهمترین مسئله در کسبوکارهای سنتی، بعد از راهاندازی کسبوکار، جلب و حفظ مشتریان است که به این فرآیند در اصطلاح، بازاریابی گفته میشود؛ اما امروزه دیگر کسبوکارها جنبه سنتی خود را از دستدادهاند و با حضور چشمگیر اینترنت در فضای زندگی انسانها، کسبوکارها نیز شکل جدیدی به خود گرفتهاند که درنتیجه حضور کسبوکارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی نیز خلقشده است.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
انواع بازاریابی اینترنتی کدام است؟
- سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی شبکه های اجتماعی
- تبلیغات کلیکی یا PPC
- بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
علت اهمیت بازاریابی اینترنتی چیست؟
١- در بازاریابی اینترنتی هزینه بسیار کمی پرداخت میکنید.
۲- امکان اندازهگیری نتایج در بازاریابی اینترنتی وجود دارد.
۳- میتوانید روش بازاریابی خود را بهینه کنید.
۴- خرید مشتریان شخصیسازی میشود.
۵- امکان مقایسه با رقبا وجود دارد.
۶- بازار را بهتر میشناسید.
7- بررسی رفتار مشتری.
8- با دیجیتال مارکتینگ نام برند شما بین افراد به اشتراک گذاشته میشود