بازاریابی و فروش

چرا کسب و کار اینترنتی و اینستاگرامی

کسب درآمد از اینستاگرام

کسب‌وکار اینترنتی به چه معنا است؟

به مجموعه کارهایی که در بستر اینترنت انجام می‌شود و کسب درآمد و سود را به دنبال دارند؛ کسب‌وکار اینترنتی می‌گویند.

چرا راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی؟

شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان دو راه دارید، کسب‌وکارهای فیزیکی و کسب‌وکارهای اینترنتی، ولی چرا اینترنتی؟

مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی:

1-  هزینه‌های کم نسبت به کسب‌وکارهای فیزیکی

۲-  عدم نیاز به مکان خاص و فیزیکی

۳-  عدم نیاز به مجوزهای خاص برای شروع به کار

۴- امکان اتومات و خودکارسازی (نیاز به فعالیت و ‌وقت گذاری ۲۴ ساعته نیست)

۵- امکان شروع به‌عنوان شغل دوم

۶- در دسترس بودن از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور و عدم محدودیت در دیده شدن و فروش

کسب و کار اینترنتی

چرا کسب‌وکار اینستاگرامی؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص در ایران است که همه نوع طیف سنی در آن فعالیت دارند، اکنون‌که در حال نوشتن این کتاب هستم یک میلیارد کاربر جهانی و در ایران نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

کدام فروشگاه یا حتی خیابانی را می‌شناسید که روزانه ۵۰ میلیون نفر وارد آن شوند؟

پس بازاریابی و دیده شدن درجایی که این تعداد افراد در آن وجود دارند قطعاً راحت‌تر و به فروش منجر می‌شود، هر شبکه اجتماعی برای منظور مشخصی ساخته‌شده است. به‌طور مثال یوتیوب برای اشتراک‌گذاری ویدیو، فیس‌بوک برای اشتراک‌گذاری لایف استایل، لینکدین برای کسب‌وکارهای رسمی و اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری عکس، ویدیو و کارآفرینی کسب‌وکارها، برندینگ و درآمدزایی مناسب است.

اما ازآنجایی‌که بیشتر شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر هستند، مردم ایران از اینستاگرام به‌عنوان شبکه اجتماعی اصلی و همه‌کاره استفاده می‌کنند. وقتی که کسب‌وکارهای ایرانی این حجم از مخاطب را در اینستاگرام دیده‌اند تصمیم گرفتند در این شبکه فعالیت کنند تا بتوانند مشتریانشان را افزایش دهند.

لازمه موفقیت هر کسب‌وکاری وجود یک نیاز در آن بازار است؛ و برای موفقیت در اینستاگرام باید بتوانید اصول و استراتژی آن را یاد بگیرید و بر اساس نیاز مخاطب تولید محتوا انجام بدهید که در کتاب بعدی در این خصوص صحبت می‌کنم.

کسب درامد از اینستاگرام

مزیت و هدف از حضور در اینستاگرام

یکی از مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید که این برای کسب‌وکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.

از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که می‌توانید حلقه‌ای از مخاطبان هدف داشته باشید، حلقه را گسترش دهید، ارتباط بهتری با آن‌ها داشته باشید و چهره موردنظر از برندتان را به مخاطبان و مشتریان نشان دهید.

و یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای نمایش فرهنگ کاری کسب‌وکارتان، نشر محتوای ویروسی، افزایش آگاهی از برند که باعث افزایش فروش خدمات و محصولات، ترافیک و بازدید وب‌سایت است. تنها کافی است، کمی بررسی کنید و باهدف و استراتژی مشخص پا به این شبکه‌ اجتماعی بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *